Gisteravond, vrijdag 14 februari, zijn we om 19.30 u geland op vliegveld  Eindhoven.
Zes dagen waren we met onze vrienden voor de 40-jarige jubileumvakantie in Marrakech. De blogs tot gisteren had ik voor de vakantie al ‘klaargezet’, vandaag zou het eerste Marokko-blog verschijnen dat ik afgelopen week zou gaan schrijven.
Dat doe ik namelijk altijd tijdens onze vakanties.

Maar er is nog niet één blog klaar.
Dit was namelijk een ‘anders dan anders’-vakantie.

Na het ontbijt kon ik niet schrijven, want dan gingen we met z’n achten op het terras koffie drinken in de zon.
Gezellig.
Daarna gingen we met de shuttle bus naar Marrakech en dompelden we ons onder in Afrikaanse sferen.  Dan waren we om 19.00 u terug in het hotel en zaten minstens tot 21.00 u aan het diner-buffet.
Dan moesten we al weer nodig koffie in de bar,  waarna we naadloos overschakelden op ‘borrel & spelletje’.
Eigenlijk gingen we niet eens zo laat naar bed, maar aan het schrijven van een blog had ik op dat moment totaal geen zin meer.

Eén dag hadden we een rustdag. Toen zou ik mijn blog-achterstand wegwerken. Maar we zaten heerlijk onder de parasols bij het zwembad, ik had een fijn boek,  ging lekker zwemmen en toen was er nog een vierde man nodig voor een boom klaverjassen: geen blog.

Lang verhaal kort: heerlijke vakantie, veel gezien,  maar ook heel veel gepraat en geouwehoerd.
Stilgestaan bij 40 jaar vriendschap.
Veel gedeeld en erg genoten van Marrakesh, van de luxe van ons resort en vooral van elkaar.
In het vliegtuig zou ik gaan schrijven, maar het fijne boek had me helemaal in zijn greep…..

Gisteravond zijn we geland op Eindhoven, maar het mag duidelijk zijn: ik ben nog niet helemaal  geland; ik moet even bijkomen en omschakelen.
Er zullen de komende weken een aantal blogs verschijnen over onze avonturen in Marokko, maar ik neem eerst een kleine pauze: afkick-reces.
Als ik helemaal ben ‘geland’ meld ik me weer.