Gistermiddag was er iets vreemds aan de hand met mijn email-account.
Er stond een bericht dat ik wilde versturen bij de concepten, maar dat werd maar steeds niet verstuurd.
Er kwam een melding in beeld waarbij ik mijn Ziggo-wachtwoord moest invullen, maar als ik dat deed kwam die melding doodleuk weer.
Dat doe je vier keer en dan denk je: “Ja. Hallo.”
Toen volgde het gebruikelijke riedeltje wat iedereen doet.
Op Google je vraag intoetsen. Naar instellingen. Dingen doen.
Maar dat loste niets op.
Na het riedeltje wat iedereen doet komt er bij mij dan nog iets bij: broer Henk bellen.
Die kwam er achter dat mijn account geblokkeerd was.
Geblokkeerd?!?!
Maar hij hielp mij een mooi eind op weg; ik moest van pop naar imap.
Hij keek met mij mee, hielp mij op weg en sloot af met de woorden: nu moet je zelf je wachtwoord nog wijzigen.
Maar dat lukte niet.
Mij niet en Gerard ook niet.
En toen Gerard nog weer met Henk had overlegd ook niet.
Gerard belde met de Helpdesk van Ziggo en luister en huiver…….. toen lukte het nog niet.
Wij maken gebruiken van de diensten van Ziggo voor o.a. email.
Maar op mijn computer doe ik dat met een pakket van Microsoft Outlook en daarin (bij die instellingen) zat volgens de mevrouw van de helpdesk het probleem “….en dit ligt buiten ónze mogelijkheden, meneer Waninge.”
De moraal van dit verhaal?
Mij niet mailen.
Want je krijgt geen antwoord.
Ik ben tot nader order geblokkeerd………..
Ada Waninge-Vrieswijk
Inmiddels is het gelukt om het oude @home adres om te zetten naar een @ziggo adres.
Als het goed is komt deze reactie nu in de kantlijn……